søndag den 4. januar 2015

Simpelt og nemt focaccia brød


Dette brød lavede jeg nytårs aften som tilbehør til forretten..

Hvis du ikke har en røremaskine kræver det STORE overarme at lave dette brød :)



Info om retten :



Type :
Brød
tidsforbrug :
15 min + 4 timer hæve + 25 min  
Inspiration :
Claus meyer

 


Det skal du bruge :


Dejen

3.25 dl lunken vand
0,5 dl oliven olie
10 g gær
500 g pizzamel
1 tsk salt







Efter 1. hævning
1 spsk flagesalt
1 tsk oregano
1 tsk rosmarin
0,5 dl oliven olie







Sådan gør du :




Kom vand og gær i røremaskinen og tænd
tilsæt olie, salt og til sidst mel

Lad først maskinen køre på lav hastighed i 2 min
Derefter skal den æltes på max hastighed i 10 min

Dejen skal blive helt lind og elastisk
Smør lidt olie over dejen og lad den hæve tildækket i 3 timer


Smør et stykke bagepapir med olie og vend dejen ud på papiret

Tryk en masse fordybninger med fingerne
Drys salt, krydderier og olien over og tryk det lidt ned i dejen

Lad dejen hæve overdækket i endnu 1 time

Bag brødet midt i ovnen i 25 min ved 220 g alm



VELBEKOMME