tirsdag den 6. januar 2015

Kyllinge lasagne



Kyllinge lasagne med et strejf af citron :)

Du skal finde det helt store fad frem til denne lasagne, for det giver en kæmpe portion






Type :
Ovnret
tidsforbrug :
1,5 time  
Tilbehør :
Salat, brød
Antal personer :
8 personer

 


Det skal du bruge :


Kødsaucen:


1 spsk olie
700 g hakket kylling

400 g blad selleri
400 g gulerod
400 g løg

8 fed hvidløg
1 stor dåse tomat pure

1 øko citron
8 fed hvidløg
2 dåser hakket tomat
2 dl vand
1 tern hønse bouillon
1 spsk timian
salt og peber



Bechamel saucen:

25 g smør
25 g mel
2,5 dl mælk
75 g revet ost
muskat og salt


Til at samle lasagnen:

lasagne plader
revet ost






Sådan gør du :



Start med at rense selleri, gulerod, løg og hak det i tern
Riv skal af citron og hak hvidløgene fint

Svits køddet i olien til det er gennemstegt
tilsæt selleri, gulerod og løg og svits det i 5 min
Kom tomatpure og hvidløg ved og svits i yderligere 1 min

Kom resten af ingredienserne i og lad det simre i 20 min
Smag til med salt og peber

I en anden gryde smeltes smørret og mel piskes i. Lad det koge 1 min under omrøring inden mælken hældes ved

Når det koger tilsættes ost og det smages til med salt og muskat

Hvis du er doven som jeg var idag så hæld bechamel og kødsaucen sammen inden det fordeles mellem 2-3 lag lasagne plader

Drys det sidste ost fra posen over og kom lasagnen i ovnen i 30 min ved 160 g varmluft

Server med salat og groft brød


VELBEKOMME