søndag den 30. november 2014

Andebryst i appelsin fad





Info om retten :



Type :
Ovnret
tidsforbrug :
60 min  
Tilbehør :
Rødkålssalat
Antal personer :
2
Inspiration :
Brugsen

 


Det skal du bruge :




2 andebryster
600 g kartofler
300 g selleri
1 øko appelsin
1 tsk rosmarin
1 tsk salt
peber









Sådan gør du :



tænd ovnen på 180 G varmluft
Skræl kartofler og selleri og skær i tern
riv skallen af appelsin og pres saften
Rids skindet på lårene og krydder med salt og peber

Varm en pande godt op
Brun kødet godt og tag det af panden

Brun kartofler og selleri i ande fedtet i 5 min på max varme.. Rør ofte

Kom kartofler og selleri i et ovnfad. Kom rosmarin, salt, peber, appelsin skal og saft ved og rør det grundigt sammen. Placer andebrysterne oven på og kom fadet i ovnen i 30 min

Lad andebrysterne trække i 5 min inden de skæres i skiver og serveres

Som tilbehør lavede jeg denne rødkålssalat pyntet med granat æble kerner



VELBEKOMME