lørdag den 1. marts 2014

Lakrids cookies med peanuts

Dejlige sprøde cookies med blød midte, med masser af lakrids smag :)





Info om retten :



Type :
Cookies
tidsforbrug :
  30 min
Tilbehør :
IS :)
Antal kager :
18 stk
Inspiration :

 


Det skal du bruge :

150 g smør
180 g brun farin
1 æg



200 g mel
2 tsk bagepulver
1 tsk vanille pulver
2 spsk lakrids pulver
1 spsk lakrids sirup



90 g chokolade
100 g saltede peanuts


Sådan gør du :


Tænd ovnen på 180 g varmluft

Hvis du som jeg bruger røremaskine kan du bare bruge smør direkte fra køleskabet, men hvis du rører dejen i hånden så brug blød smør
Jeg bruger en gummi K-spartel på min kenwood røremaskine

Kom farin og smør i røremaskinen og tænd

Imens blandes mel, bagepulver og vanille sukker sammen

Kom æg, lakrids pulver og sirup i maskinen

Kom melblandingen i og rør til dejen er helt ens

Hak chokolade og peanuts og vend det i dejen

Beklæd 2 bageplader med bagepapir og kom 9 dej klumper på hver plade
Tryk kagerne lidt flade

bag pladerne hver for sig i 10 min pr plade

Lad kagerne køle lidt a på pladen inden de flyttes over på en rist

Når dem med is eller bare en kop god kaffe


Lagde disse sammen med hjemmelavet is
Find opskrifter på is HER




VELBEKOMME