fredag den 1. november 2013

Sund aftensmad for 1 person på 10 min for 10 kr



Hvis jeg nu boede alene ville min aftensmad nok blive wok 5 dage om ugen :)
Man kan jo variere wok mad i det uendelige med forskellige grøntsager og kød



Meget mættende portion på ca 500 g.
Det er ca den mængde jeg normalt spiser til aftensmad
I alt er der kun 250 Kcal i hele portionen (49 Kcal / 100 g)

Elsker simpelthen wok mad, for det er både sundt, nemt og hurtigt..
Man kommer bare alt det i man lige har lyst til, og 10 min efter er der mad..
Opvasken blev en wok, skærebræt, grydeske, kniv, tallerken samt kniv og gaffel :)



Info om retten :



Type :
Wok
tidsforbrug :
10 min  
Tilbehør :
INTET :)
Antal personer :
1

 


Det brugte jeg idag :



Vare

Pris for varen
Pris i retten
100 g hakket oksekød 4-7 %
           
15 kr / 400 g
Købt som kort dato
3,75 kr
200 g spidkål
10 kr / 700 g
3,50 kr
  50 g champignon
          
8 kr / 400 g
Købt som kort dato
1,00 kr
  50 g løg
7 kr / 1 kg
0,25 kr
100 g gulerod
7 kr / 2 kg
0,25 kr
1 fed hvidløg
12 kr / 4 hele / 40 fed
0,25 kr
1 chilli
GRATIS (hjemmeavlet)
0,00 kr
1 spsk soja
½ tsk olie
1 tsk paprika
Salt og peber

1,00 kr
IALT

10,00 kr



Sådan gør du :


Når jeg laver wok kan jeg godt lide at der stadig er lidt bid i nogle af grøntsagerne, så tænk over hvad de forskellige ingrediensers stege tider er :)

Når man laver mad i en wok skal komfuret bare skrues helt op for varmen :)

Jeg gjorde følgende:

Startede med at snitte grøntsagerne

Kom et par dråber olie, kød, hvidløg, løg og chili i wokken og svitsede det til kødet var stegt

Så gulerod, champignon og paprika. Svits kort og kom så en smule vand ved. Lod det så koge i 2 min til alt vandet var fordampet. Brugte nok ½ dl vand

Kom så soja sauce og kål med i wokken og svits det til kålen er faldt sammen. Smag til med salt og peber


VELBEKOMME


Nærings indhold i wokken



                     
Pr. 100 g   
 I alt

Energi
 49 kcal

250 kcal
Protein
 5,5 g

29 g
Kulhydrat
5  g

26 g
Fedt
1,1 g

5,5 g