søndag den 13. oktober 2013

Tortilla


Skulle lige prøve at lave mine tortilla selv, istedet for at købe :)

Plejer egentlig at bruge fladbrød, men savnede lidt den tynde tortilla

I min opskrift har jeg brugt ½ majs og ½ hvedemel, men de kan sagtens laves på ren hvedemel
Fyldet i dagens wraps blev diverse grønt, kylling, ost og bacon
Dressingen blev skyr rørt med lidt sennep, eddike og krydderier


Info om retten :



Type :
Pandekager / tortilla
tidsforbrug :
30 min  
Tilbehør :
Lige hvad du har lyst til at rulle ind i dem
Antal  :
 8 - 10 stk

Det skal du bruge :





250 g majsmel
250 g hvedemel
1,5 tsk salt
1,5 tsk bagepulver
1 dl olie
2,5 - 3 dl vand






Sådan gør du :


Bland mel, salt og bagepulver godt sammen i en skål.

Tilsæt olie og det meste af vandet. Saml dejen. Den forbliver en smule klistret pga olien.. 
Juster med det sidste vand

Drys til med på bordet og vend dejen ud af skålen. Del dejen op i 8 til 10 stykker


Rul så enten alle klumperne ud i passende størelse. drys lidt mel over, så kan du stable dem. Dæk dem til med et viskestykke

Jeg plejer at gøre følgende

Varm en pande godt op uden fedt stof. Tortillaerne skal bages i ca 30 - 45 sek på hver side
De bobler lidt op under stegningen, men det gør ikke noget :) Pas på at få vendt dem i tide, for der er ikke ret langt fra gylden til brændt :/
Mens en bager kan jeg lige nå at rulle den næste ud osv.
Hold tortillaerne varme under et viske stykke


Hvis du gemmer nogle kan de sagtens varmes senere i mikro ovnen ligesom dem du køber


VELBEKOMME