lørdag den 26. oktober 2013

Kål dolmere


Gemte de store yderste blade fra kina kålen i går da jeg lavede wok, for jeg havde nemlig en plan om vi skulle have de lækreste dolmere i dag :)

De blev serveret med grov bulgur



Info om retten :



Type :
Ovnret
tidsforbrug :
45 min  
Tilbehør :
Ris / bulgur
Antal personer :
3

 


Det skal du bruge :

8 store blade fra kinakål

200 g hakket svinekød
100 g gulerod
100 g squash
100 g løg
1 håndfuld frisk basilikum
1 æg
1 spsk raps
½ tsk salt
½ tsk peber

1 dåse hakkede tomater







Sådan gør du :



Tænd ovnen på 200 g alm

Bring en gryde med let saltet vand i kog, og kog kål bladene i 2 min. Lad dem der efter dryppe a i en sigte
Kog dem evt a et par gange hvis de ikke kan være i gryden

Imens kålen koges rives gulerod, squash og løg. Basilikum hakkes

Rør fars, de revne grøntsager, raps, æg, ½ delen af basilikum, salt og peber grundigt sammen

Bred et kålblad ud på et skære bræt. Fjern evt stokken. Kom en klat fars på kålen og rul sammen

Placer kål rullerne i et ildfast fad

Bland de hakkede tomater og resten af balikum og fordel det i fadet

Bag dem i ovnen i 25 - 30 min


VELBEKOMME