fredag den 6. september 2013

Kylling, kokos og karry = Himmelsk wok mad :)


Rigtig lækker wok ret, godt krydret og dejlig mættende :)

Min wok ret var temmelig vandet, så jeg smed en blok ukogte nudler i sammen med kokos mælken til at suge væsken.. Endte så op med en dejlig cremet ret




Info om retten :



Type :
Wok
tidsforbrug :
 30 min 
Tilbehør :
nudler eller ris
Antal personer :
3 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :


500 g kylling
1 tsk olie
1 spsk karry pasta

1 spidskål
2 løg
2 snack peber

1 lille dåse kokos mælk
salt og peber
125 g nudler


Sådan gør du :



Snit spidskål i tynde strimler
Peber flækkes på langs og skæres i brede strimler
Løg skæres i både

Kylling skæres i mundrette stykker

Varm wokken op. Kom olie i og svits karry pastaen
Steg kyllinge stykkerne i et par minutter inden grøntsagerne kommes ved
Steg i yderligere et par minutter til grøntsagerne falder sammen

Hæld kokos mælken ved og lad retten simre i 5 min

Hvis din wok indeholder meget vand/sauce, kan du med fordel smide nudlerne ukogte i wokken sammen med kokos mælken, så opsuger de det meste væske :)
Jeg kom halvdelen af nudlerne i wokken og kogte den sidste halvdel ved siden a. Blandede dem så i til sidst


Smag til med salt, peber og evt mere karry pasta


Server med ris eller nudler

VELBEKOMME