søndag den 22. september 2013

Koteller i kålfad


Lækker og hurtig ret der rigtig kan sætte gang i maven ;)

Rimelig stærk smag og karry og fennikel klæder kålen rigtig godt



Info om retten :



Type :
Koteletter i fad
tidsforbrug :
45 min  
Antal personer :
3 - 4 personer

 


Det skal du bruge :


Nakke koteletter (jeg brugte 1 pr mand)
½ hvidkål (800 g)
400 g løg
3 fed hvidløg
5 dl mælk
1 spsk karry madras
1 spsk fennikel
1 spsk maizena
2 æbler
salt og peber




Sådan gør du :


tænd ovnen på 200 g alm

Snit kål, løg og hvidløg groft

Kom grøntsagerne i en gryde sammen med karry, fennikel og 4 dl mælk. 
Bring det i kog og lad det simre svagt i ca 10 min. Rør et par gange undervejs, så det ikke brænder på

Imens brunes koteletter ved stærk varme i 1 min på hver side. Krydder med salt og peber

Skær æblet i tern og rør maizena med det sidste mælk

Jævn saucen, smag til med salt og peber og bland æble ternene i

Fordel kål blandingen i et ildfast fad og læg koteletterne over

Kom retten i ovnen i 25 min  



VELBEKOMME