onsdag den 7. august 2013

Wok med kylling og tomatsauce


Nem wok / gryderet som du kan lave på 30 min :)

Lækker smag af tomatsaucen og frisk basilikum blandet med masser af grøntsager

Retten blev serveret med frisk pasta og majs kolber



Info om retten :



Type :
Wok / gryderet
tidsforbrug :
 30 min 
Tilbehør :
Pasta, parmasan, brød og salat
Antal personer :
3 personer

 


Det skal du bruge :



1 stk olie
600 g kyllinge bryst
200 g peberfrugt
200 g løg
6 fed hvidløg
200 g tomater

500 g tomat sauce - se HER
eller 1 dåse hakkede tomater

1 håndfuld frisk basilikum
salt + peber

frisk pasta


Sådan gør du :


Start med at skære kyllingen i mundrette stykker
Peber og løg i skiver
tomat i mindre stykker
knus hvidløg og hak fint
Hak basilikum

Varm en gryde/wok op med 1 tsk olie
Brun kødet i 5 min og krydder med lidt salt
Kom løg, hvidløg, peberfrugt og løg med i wokken og brun i 5 min


Tilsæt tomat saucen, tomat og basilikum og lad det simre i 10 min
Smag til med salt og peber
Imens koges pastaen efter anvisningen


Pynt med lidt basilikum og evt parmasan ost ved servering

VELBEKOMME



Nærings indhold i retten ved 6 portioner uden pasta


                     
Pr. 100 g   
  pr portion
     288 g
I alt
1730 g
Energi
56 kcal
160 Kcal
963 kcal
Protein
8,1 g
23 g
139 g
Kulhydrat
4 g
12 g
69 g
Fedt
1,1 g
3,1 g
19 g