torsdag den 8. august 2013

Spidskål wok


Godt krydret wok ret, som er sund og mættende :)

Lidt hakket oksekød, masser af grønt og en god sjat soya så er der aftensmad på 20 min

Som tilbehør fik vi frisk plukkede bønner, som var drysset med salt, lidt krydderi og kørt i 25 min i actifry maskinen



Info om retten :



Type :
Wok
tidsforbrug :
 20 min 
Tilbehør :
Ris
Antal personer :
3 personer

 


Det skal du bruge :


2 dl ris
3 dl vand
lidt salt

1 tsk olie
200 g hakket oksekød

1 tsk salt
1 tsk garam masala
½ tsk peber

400 g spidskål
200 g gulerod
125 g champignon
3 fed hvidløg

½ dl soya



Sådan gør du :


Start med at komme vand, ris og lidt salt i en gryde og bring i kog.. Lad det simre under låg i 10 min og derefter trække i yderligere 10 min

Mens risene koger snittes kål i tynde strimler
Gulerod rives
Champignon skæres i tynde skiver
Hvidløg knuses og hakkes fint

Varm wokken op med olien og svits kødet i 5 min
Krydder med salt, peber og garam masala

Kom alle grøntsagerne i og svits i 5 min

hæld soya over og bland det godt sammen.. Smag til og lad det simre til risene er færdige (5 min)

VELBEKOMME



Nærings indhold i retten uden ris ved 3 portioner


                     
Pr. 100 g   
  pr portion
    307 g

I alt
920 g tilberedt
Energi
68 kcal
208 Kcal
623 kcal
Protein
6,1 g
19 g
56 g
Kulhydrat
5,4 g
16 g
49 g
Fedt
2,8 g
8,5 g
25 g