lørdag den 3. august 2013

Quinoa salat og frikadeller :)


Guinoa havde jeg ikke prøvet at bruge før andet som mel.. Købte en pose i brugsen og lavede så disse kyllinge frikadeller og en salat til

Normalt bruger jeg bulgur eller spelt kerner, men quinoa frøene er ihvertfald ikke sidste gang jeg bruger :)

Vi spiste frikadellerne kolde sammen med DETTE langtidhævede quinoa brød



Info om retten :



Type :
Frikadeller + salat
tidsforbrug :
 1 time 
Tilbehør :
Brød
Antal personer :
4 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :


Fælles:
300 g guinoa frø
6 dl vand

Frikadellerne:

500 g kyllingefars
1 spsk salt
1 tsk peber
1 bdt forårsløg
1/3 del af det kogte quinoa
lidt olie til stegning

Salaten:

2/3 del af det kogte quinoa
300 g gulerod
300 g squash
purløg
citron

Sådan gør du :



Start med at skylle quinoa frøene og kog dem efter anvisningen på posen
Lad dem køle a

Frikadellerne:

Hak løgene fint. Toppen hakkes med

Rør kødet med salt og peber. Tilsæt 1/3 del af quinoa frøene og løggene

Rør til farsen er helt ens


Tør en pande a med lidt olie

Dyp en ske i vand og form farsen til frikadeller.. Jeg fik 24 stk

Steg dem først ved høj varme 1 - 2 min på hver side. sænk så temperaturen og steg i yderlige 5 - 8 min

Salaten:


Imens frikadellerne steger laves salaten
Riv gulerod og squash groft og bland det med resten af quinoa frøene

Pynt med citronbåde og purløg.. Lidt frisk presset citron saft giver salaten pift :)


Server med DETTE langtidhævede quinoa brød