torsdag den 25. juli 2013

Spaghetti og kødsauce - Den hurtige børne venlige udgave :)



Hurtig lavet kødsauce i børne venlig udgave :)

Lidt kedelige billeder da det gik lidt stærk så der kom ingen pynt på idag :/




Info om retten :



Type :
Gryderet
tidsforbrug :
 30 min 
Tilbehør :
Frisk salat
Antal personer :
3 personer

 


Det skal du bruge :


100 g bacon tern
500 g hakket oksekød
150 g løg
150 g gulerod
5 dl vand
1 tsk salt
½ tsk peber
1 spsk paprika
1 lille bøtte tomat pure
1 spsk maizena
500 g frisk pasta


Sådan gør du :


Start med at skære løg i tern og riv gulerødderne

Varm en gryde godt op, evt med lidt smør i
Kom bacon i gryden og svits det indtil det afgiver fedt
Kom løget med i gryden og svits 2 min
Tilsæt kødet og svits i 5 min
Kom 4 dl vand, tomatpure og krydderier ned i gryden. Rør det rundt og lad det simre i 15 min under låg


Sæt vand over til pastaen og kog det efter anvisningen..

Når der er 4 min tilbage af pastaens kogetid, røres maizena melet med den sidste dl vand og saucen jævnes. Lad det små simre mens pastaen koger færdig


Server med masser af salat og evt brød

VELBEKOMME



Nærings indhold i saucen uden pasta ved 6 portioner

oksekødet var 8 - 10 %

                     
Pr. 100 g   
  pr portion
    242 g
    I alt
1450 g tilbredt
Energi
89 kcal
216 Kcal
1296 kcal
Protein
8,5 g
20 g
123 g
Kulhydrat
3,6 g
8,8 g
53 g
Fedt
4,7 g
11 g
68 g