onsdag den 3. juli 2013

Kyllinge wok


Lækker og hurtig aftensmad.. Tager max 30 min at lave

Godt med bacon, lidt chilli + hvidløg og masser af grøntsager giver retten en lækker smag uden at være stærk..

Helt sikkert en ret der skal laves igen, for den blev godkendt af alle mand og der blev spist op :)



Info om retten :



tidsforbrug :
  30 min
Tilbehør  :
Server evt med brød
Antal personer :
3 personer

 


Det skal du bruge :



100 g bacon
500 g kylling
150 g løg
3 fed hvidløg

4 snack pebre
1 bouillon tern
1 dl vand
1 spsk soja
½ tsk chilli
½ tsk peber
1 tsk salt

200 g asparges
1 lille broccoli

250 g frisk pasta

Sådan gør du :


Start med at skære kylling og bacon i mindre stykker

Hak hvidløg fint. skær løg i halve ringe. Hvis du har friske løg så snit toppen med
Flæk peberfrugterne og skær dem i skiver
Pluk broccoli i mindre buketter

Kom vand i en gryde og bring i kog. Kog efter anvisningen på pakken. Lad den færdige pasta dryppe a i en sigte

Når gryden med vand er sat over kommer du først bacon stykkerne i en varm wok


Når de har afgivet en del fedt tilsættes løg, hvidløg og kyllingen og steg i ca 5 min

Imens koges 1 dl vand i el kedelen og bouillon terningen opløses i det kogende vand

Tilsæt peberfrugter, soja, bouillon vand, chilli, salt og peber og steg i 2 - 3 min

Kom asparges og broccoli med i wokken og steg i 5 min

Vend pastaen i og varm det hele igennem



VELBEKOMME