fredag den 19. juli 2013

Gryderet med skyr og garam masala


Cremet og lækker gryderet med dejlig smag af garam masala krydderi :)

Let og hurtig at lave så den passer perfekt ind i en travl hverdag

Retten er som bonus meget fedtfattig og fyldt med grøntsager



Info om retten :



Type :
Gryderet
tidsforbrug :
 30 min  
Tilbehør :
Brød
Antal personer :
3 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :



400 g svinekød (gerne magert)
1 løg
200 g champignon
1 peberfrugt
300 g bønner
1 spsk olie
2 spsk garam masala

1 tern grøntsags bouillon
1 tsk salt
1 tsk gurkemeje

4 store tomater
200 g skyr
1 spsk maizena
Frisk mynte til pynt



Sådan gør du :



Start med at hakke løget, skær peberfrugten i strimler og champignon i skiver
Del kødet i tern
Opløs bouillon terningen i 1 dl kogende vand

Find en gryde frem, skru helt og for varmen
Kom olie, løg og kødet i og svits det i 3-5 min
Drys garam masala krydderiet over og svits 1 min

Hæld bouillon vand, salt, gurkemeje, bønner, peberfrugt og champignon i gryden
Bring det i kog og lad det simre under låg i 10 min


Imens skæres tomaterne i både og skyr røres med maizena

Kom skyr og tomater i gryden og varm det godt igennem


Pynt med mynte blade ved servering

Som tilbehør brugte jeg flutes fra DENNE opskrift

VELBEKOMME