søndag den 28. juli 2013

Cheese cake muffins med hindbær


Egentlig var det planen at jeg ville komme frisk plukkede hindbær i disse muffins, men det regnede, ungerne var umulige osv (Eller også var jeg bare doven) så jeg valgte den lette løsning med syltetøj

Men hvis du er knap så doven som mig, så brug friske bær for det giver et rigtig godt modspil til den søde cheese cake. Det blev dog solskin over middag, så jeg kom ud at plukke masser af hindbær. De blev så brugt som pynt, til is og lidt til fryseren



Info om retten :



Type :
Muffins
tidsforbrug :
 45 min + 4 timer på køl 
Tilbehør :
hindbær
Antal kager:
12 stk
Inspiration :

 


Det skal du bruge :



120 g digestive kiks
50 g smør



200 g philadelphia ost (ikke light)
150 g sukker
1 tsk vanille ekstrakt
lidt salt
3 æg
50 g mel
1 dl fløde

24 hindbær eller 12 tsk syltetøj
frysetørret hindbær til pynt

Sådan gør du :


Tænd ovnen på 200 G alm
Kom kiksene i en pose. fold et viskestykke om posen, og rul så kiksene til små krummer med en kagerulle
Smelt smøret i mikroovnen
Bland smør og kiks sammen
Fordel kikse blandingen i 12 muffin forme
Bag bundene i 5 min


Sænk temperaturen i ovnen til 175 g
Kom ost, sukker og vanille i røremaskinen og tænd
Når det er blandet godt sammen tilsættes æggene et af gangen. Når massen er ens tilsættes det næste
Sigt mel i ostemassen og hæld fløden i
Rør det sammen

Fordel ostemassen på de forbagte bunde

Kom 2 - 3 hindbær ned i hver muffin, eller 1 tsk syltetøj
Mos evt hindbærene. Hvis du bruger syltetøj, så fordel det rundt i ostemassen med en kødnål

Kom kagerne i ovnen og bag dem i ca 30 min. Tjek med en kød nål efter 25 min om de er færdige
Nålen skal være ren når den trækkes ud af kagen

Lad kagerne stå i formen i 30 min på en rist, inden de kommes i køleskabet i min 3 timer


Pynt med friske eller frysetørrede hindbær ved servering

Kagerne kan fryses eller holde sig i ca 3 dage i køleskab

VELBEKOMME