fredag den 26. juli 2013

Burgere med guacamole og hakke bøffer



Lækre hjemmelave burgere er bare 1000 gange bedre end den tørre bolle jeg fik på McDonald's forleden :)

Svampet bolle, smurt med lækker guacamole, fyldt med masser af grønt og så en lækker bøf med bacon og ost :) Se det er rigtig herre mad

Som tilbehør lavede jeg pommes frites



Info om retten :



Type :
Fastfood :) på den langsomme metode
tidsforbrug :
  1 time
Tilbehør :
Pommes frites
Antal personer :
4 personer / 8 burgere
Inspiration :

 


Det skal du bruge :



Guacamole:
4 advocadoer
4 tsk citron saft
50 g revet løg
2 dl creme fraice
1 tsk salt

Bøfferne:
1 kg hakkekød
2 tsk salt
1 tsk peber
2 æggeblommer
1 tsk dijon sennep
3 spsk ketchup
3 spsk BBC sauce
2 spsk mel
1 løg

8 skiver ost
1 pakke bacon

Bollerne:
Lav enten Burger boller med havreklid
Eller Grove boller med hytteost

Tilbehør:

Agurk, tomat og løg skåret i skiver
frisk salat


Sådan gør du :

Bollerne:


Start med at lave dejen til bollerne.. Du vælger selv hvilken opskrift, mine var dem med hytteost, dog taget op fra fryseren :)

Guacomolen:


Jeg lavede kun ½ portion, for ungerne vil hellere have ketchup og miraclevip i deres burgere :(

Flæk advocadoerne, fjern stenene og skrab kødet ud.. Pres det gennem en sigte

Riv løget.

Bland advocado, løg og cremefraice

Smag til med citronsaft og salt

Stil cremen på køl overdækket

Bøfferne:


Riv løget
Rør kødet sejt med salten
Kom resten af ingredienserne i og rør det godt sammen
Form farsen til 8 bøffer der er ca 2 cm høje.. Tryk dem så de er lidt tyndere på midten, for så bliver de ikke høje på midten under stegning


Kom bøfferne på en tør og meget varm grill pande. De skal steges ca 3-4 min på hver side
Når du vender bøfferne lægger på en skive ost over

Tilbehøret:


Kartoflerne lavede jeg i min actifry maskine.. Vaskede 1 kg kartofler. skar til pommes frites
Kørte dem i maskinen i 40 min

Bacon skar jeg i halve og kom dem i ovnen i 12 min ved 200 g

Løg, agurk og tomat skar jeg i skiver
Salat plukket i mindre blade

Samling af burgerne:
Smør guacamole ud på en varmet bolle
Kom salat, agurk og tomat på
Derefter bøf og bacon
Slut a med løg inden toppen af bollen kommes på


Server med pommes

VELBEKOMME