tirsdag den 11. juni 2013

Frikadeller med revet gulerod


Dagens frikadeller blev fyldt med gulerod og hvidløg :)

Stegt i ovnen, og serveret med årets første RIGTIGE nye kartofler fra mine forældres have




Nye kartofler smager bare så godt... Spiser dem enten uden noget på eller med en lille klat smør



Info om retten :



Type :
Frikadeller
tidsforbrug :
  1 time
Metode :
Ovn
Andet  :
Farsen har godt a lige at trække 30 min i køleskabet inden de bages
Antal personer :
4 personer

 


Det skal du bruge :



500 g hakket kalv og flæsk
1 tsk salt med top
½ tsk peber
1 æg
½ dl mel
2 dl A38 eller mælk
1 løg
4 fed hvidløg





Sådan gør du :



Riv gulerødderne, hak løg og hvidløg fint
Rør kødet sejt med salten
Tilsæt resten og rør til farsen er ens
Sæt farsen på køl i 30 min
Tænd ovnen på 200 g
Beklæd en bageplade med bagepapir
Form farsen til frikadeller
Bag dem i ca 30 min alt efter størelse
Giv evt grill de sidste 5 min hvis de skal blive sprøde


Server med nye kartofler, asparges og syltede rødbeder


VELBEKOMME