onsdag den 22. maj 2013

Rabarber makronsnitter med butterdej



Syrlige rabarber sammen med en sød makron masse på en butterdejs bund er bare MUMS :)



Bunden er min hjemmelavede butterdej med rigtig smør, og det giver altså bare en bedre smag end de plader man køber
Rabarberne er hjemme avlede fra mine forældres have
Hvis du bruger frosen butterdej skal den lige ligge 20 min ved stue temperatur før den kan rulles ud




Info om retten :



Type :
snitte
tidsforbrug :
  30 min
Metode :
Ovn
Andet  :
Kan laves med hvilken som helst syltetøj eller grød
Antal  :
6 stykker

 


Det skal du bruge :



1 plade butterdej - se HER

6 store spsk rabarber kompot - Se HER

1 æggehvide
25 g flormelis
50 g marcipan
mandler






Sådan gør du :


Pisk æggehviden stiv sammen med flormelis
Pisk marcipanen i. Riv den hvis du ikke bruger røremaskine



Tænd ovnen på 200 g alm

Rul butterdejen tyndt ud på et meldrysset bord til ca 25*25 cm

fold den yderste cm af dejen ind hele vejen rundt

Fordel rabarber over dejen og derefter marcipan massen
pynt med lidt hakkede mandler

Bag i ca 20 min



Lad snitten køle a på en rist inden den skæres i 6 stykker og nydes 

VELBEKOMME