søndag den 12. maj 2013

Rabarber crumble med marcipan


Lækker rabarber crumble med marcipan serveret med en klat cremefraice rørt med vanille




Skulle op og se min søsters nyfødte dreng for første gang i dag, så jeg tog denne lækre tærte med :)


Den er hurtig og let at lave. Det tager 5 min at samle dejen og så 25 min i ovnen




Info om retten :



Type :
smulder tærte med rabarber
tidsforbrug :
  35 min
Metode :
Ovn
Andet  :
Server lun med creme fraice eller vanille is
Antal personer :
4 - 6 personer
Inspiration :
Odense marcipan

 


Det skal du bruge :


500 g rabarber (friske eller som mine fra frost)
100 g sukker




75 g smør
75 g rørsukker
100 g marcipan
50 g havregryn



50 g mandler flager



Sådan gør du :


Tænd ovnen på 200 g
Rens, vask og snit rabarberne i 1 cm stykker
Kom dem i et tærte fad og bland det sammen med de 100 g sukker

Kom smør, rørsukker,marcipan og havregryn i skål og ælt det sammen

Smulder dejen over rabarberne

Drys mandel flagerne over


Bag fadet i ovnen i 25 min indtil den er gylden og sprød


Server tærten lun med creme fraice rørt med lidt vanille eller en kugle god vanille is

VELBEKOMME