fredag den 17. maj 2013

Ovnsteg laks med wok grøntsager og frisk pasta


Nem og hurtig aftensmad på under ½ time  :) Perfekt til en travl hverdag

Fersk laks stegt i ovnen, masser af grønt i wokken og frisk pasta til.
Der blev også serveret foccacia brød til



Info om retten :



Type :
wokret med ovnstegt laks
tidsforbrug :
  30 min
Antal personer :
2-3 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :



300 frisk pasta
500 grønne asparges
6 tomater
1 bdt forårsløg
1 squash
3 fed hvidløg
salt
peber
parmessan
olie
2 laksefileter
citronsaft

Sådan gør du :



Start med at tænde ovnen på 200 g alm

Krydder laksefileterne med salt, peber og ca 1 spsk citron saft
Pres et fed hvidløg og rør det op med 2 tsk olie og hæld det over laksen
Kom bagepapir i et fad og læg laksene i. Bag i 15 min

Imens laksen er i ovnen koges pastaen som anvist på pakken
når de er færdige kom dem i en sigte

Orden grøntsagerne således
Skær squash i stave
asparges i 5 cm stykker
forårløg i 5 cm strimler
tomaterne i kvarte
knus hvidløg og hak fint


Kom lidt olie i wokken 
Svits squash i 1 min
kom asparges, løg og hvidløg ved og svits 1 min mere
kom tomaterne i
smag til med salt og peber og svits i 5 min

Hæld pastaen over grøntsagerne og drys med parmasan

Bland det hele sammen og placer laksen ovenpå og server straks


Server med godt brød som tilbehør

VELBEKOMME