lørdag den 18. maj 2013

Oksefilet bøffer med tomat salat, foccacia og kartoffelbåde



Vi skulle egentlig have haft grillet bøfferne og lunet brødet, men grillen var vist bare blevet sat i skuret sidste år uden at blive gjort ren :( så ved jeg da hvad jeg skal lave i morgen :)

Så i stedet blev det stegt inde og nydt ude :)

Lavede en lækker tomat salat til og sammen med kartoffelbåde og en rest foccacia brød blev der et lækkert måltid :)




Info om retten :



Type :
Bøffer med tomatsalat
tidsforbrug :
  1 time
Antal personer :
3 - 4 personer

 


Det skal du bruge :



Kødet:

1 bøf pr mand
salt
peber

Kartoflerne:
1 kg kartofler
1 mål olie
1 spsk rosmarin
1 tsk salt
½ tsk peber

Tomatsalat:
500 g tomat
3 forårsløg
4 fed hvidløg
1 bøtte feta
oliven olie
1 spsk tørret basilikum eller frisk
salt
peber

Sådan gør du :



Start med at vaske kartoflerne grundigt og skær dem i både

I min actifry maskine kommer jeg bare kartoflerne i sammen med olie og krydderier og giver det 40 min

I ovn kommer du det hele i en stor frysepose og ryster det grundigt sammen. Bred det ud på en bage plade beklædt med bagepapir og giv det 40 - 60 min i ovnen. Vend rundt i det et par gange under vejs

Mens kartoflerne steges laves tomat salaten

Skær tomaterne i kvarte og løggene i tynde skiver. Knus hvidløg og hak dem fint
Bland det hele sammen med basilikum og feta
Dryp lidt olie over og pynt med frisk basilikum

Bøfferne krydres med salt og peber og steges på en tør grill pande (eller på weberen) i 2 - 3 min på hver side alt efter tykkelse

Saucen jeg serverede til var en rødvins sauce fra karton, så den gider jeg ikke skrive om :)


Foccacia brødet som blev serveret som tilbehør kan findes HER


Desserten skulle have været DISSE rabarber trifili med chokolade skum, men de blev spist til efter middags kaffen :)

VELBEKOMME