torsdag den 30. maj 2013

Million ris / kineser gryde :)



Alt i en gryderet. Dejlig nem og velsmagende :) Du kan bare komme de grøntsager / kød i du bedst kan lide



Info om retten :



Type :
Gryderet med ris
tidsforbrug :
  45 min
Andet  :
Er også god med kylling
Antal personer :
4 - 6 personer

 


Det skal du bruge :



500 g hakket oksekød
150 g bacon

2 store  løg
4 fed hvidløg
3  gulerødder
200 g champignon
1 rød peberfrugt

½ squash
1 lille porre
3 kartoffel

1 bøtte tomat sauce - Se HER
2 spsk røget paprika
1 spsk salt
2 tsk peber
2 dl ris
3 dl vand


Sådan gør du :



Start med at skære bacon i tern

Kom bacon og kød i en gryde og steg det ved max varme i 10 min.
Rør jævnligt rundt så det ikke brænder på. Når der ikke er mere væske ved kødet er det klar

Imens kødet steges klargøres grøntsagerne.
Jeg rev gulerod, kartoffel og squash
Løg, hvidløg, champignon og peberfrugt skar jeg i tern
Porren flækkede jeg i kvarte og skar i skiver

Kom alle grøntsagerne i gryden og steg i 10 min mere


Hæld tomatsauce, paprika, salt og peber i gryden og steg i 2 min
Smag om der skal mere krydderi i

Kom vand og ris i. når det koger skruer du ned for varmen og kommer låg på gryden. Kogetiden er som angivet på ris posen :)


Nyd retten sammen med et godt brød
Opskriften på hvidløgs flutes kan du finde HER

VELBEKOMME


Vi fik også smør stegte asparges til :)
250 g friske asparges steges i 15 g smør i ca 5 min. Der må stadig gerne være lidt bid i dem