onsdag den 1. maj 2013

Koteletter i fad II


Koteletter i fad med masser af champignion, lidt bacon, løg og hvidløg blandet med tomat sauce og fløde
Serveret sammen med ris og dampede bønner



Info om retten :



Type :
Koteletter i fad
tidsforbrug :
  1 time
Andet  :
Retten kan sagtens laves på forhånd og så bare komme i ovnen 30 min før spisetid
Antal personer :
4 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :



10 g smør
4 svinekoteletter
salt
peber

1 tomat sauce - se HER
400 g champignoner
1 forårs løg
150 g bacon
4 fed hvidløg
200 g frosne majs
1 spsk maizena
2½ dl milda fløde 4 %
½ tsk salt
¼ tsk cayennepeber
1 tsk røget paprika

tilbehør
3 dl ris
500 g frosne bønner





Sådan gør du :


Tænd ovnen på 200 g alm

Skær champignon i kvarte
Bacon i små tern
knus hvidløgene og skær i små skiver
skær løget i små skiver

Krydder koteletterne med salt og peber
Smelt smørret på en pande og svits koteletter i 1 min på hver side
Kom dem i et ildfastfad


Kom bacon, løg, hvidløg og champignon på panden og svits i 10 min
Fordel fyldet over kødet sammen med majsene

Rør fløden med maizena melet

Kom tomat saucen og fløden på panden. krydder med salt, peber og paprika inden det hældes i fadet

Sæt fadet i ovnen og bag i 30 min


Imens fadet er i ovnen koges ris efter anvisningen på posen

Kom bønnerne i en damp holder og damp dem i 5 min, eller kog dem i letsaltet vand

VELBEKOMME