onsdag den 15. maj 2013

Kødsauce / millionbøf med grøntsags spaghetti


Når jeg laver kødsovs plejer tommelfinger reglen at hedde at der skal mindst ligeså mange gram grøntsager i som kød :) Heldigvis er min datter ikke ret kræsen, så hun elsker den også..




I dag fik jeg grøntsags spaghetti til min portion, mens min datter fik almindelig pasta


Info om retten :



Type :
gryderet
tidsforbrug :
  1 time
Antal personer :
4 personer

Det skal du bruge :



Kødsaucen:

500 g hakket oksekød
100 g bacon

100 g løg
100 g blad selleri
4 fed hvidløg
100 g porre
100 g gulerod
100 g squash
100 g champignon
100 g majs

5 dl vand
140 g tomat pure

Kulør
1 tsk salt
1 tsk peber

Grøntsags spaghetti:
150 g squash
200 g gulerod
200 g rødbede


Sådan gør du :


Kødsaucen:



Start med at skære bacon i tern.
Kom bacon og kød i en stor gryde og svits ved højeste varme i 10 min. alt væske skal steges væk

Imens renses og skæres grøntsagerne

Kom løg, hvidløg, selleri og porre i gryden og steg i 5 min

Kom gulerod, squash og champignon i og steg i yderligere 5 - 10 min

Kom vand, tomat pure og majs i gryden. smag til med salt og peber. Jeg brugte 1 tsk og hver
Kom låg på og lad retten simre i 30 min

Jævn saucen med 1-2 spsk maizena rørt og i lidt vand. Kom lidt kulør i

Grøntsags spaghetti:


Skræl gulerod og rødbede

Striml det hele med maskinen

Kom en damp indsats i en gryde, og damp grøntsagerne i 5 - 8 min

Server med syltede drue agurker og rødbeder


VELBEKOMME