mandag den 15. april 2013

Scooby Doo kylling - Chicken Pizzaiola




Stadig lookout ramt så min datter går hjemme og keder sig :-(
Vi var så ude og handle og fandt disse sjove pasta i kiwi :-)
Min datter døbte så retten Scooby Doo kylling




Vi hjalp så hinanden med at lave denne kyllinge ret.

Den er meget nem at lave, men server en god salat til, for der er ikke mange grøntsager i retten.




Info om retten :



Type :
Kyllinge fad
tidsforbrug :
  45 min
Metode :
Ovn - pande
Antal personer :
3 personer
Inspiration :

 


Det skal du bruge :


3 kyllinge brystfileter

1 tsk basilikum
1 tsk oregano
1 tsk persille

200 g champignon
1 løg
2 fed hvidløg
Frisk basilikum
salt og peber

1 bøtte tomat sauce - se HER
eller brug 1 dåse hakkede tomater

25 g revet ost
9 skiver peperoni
Feta
Cherry tomater

Pasta

Sådan gør du :


Bank kyllinge fileterne så de får samme tykkelse over det hele.
Krydder med basilikum,oregano og persille

Tænd ovnen på 225 G alm 

Tør en god pande a med lidt olie og steg kyllingen. mine var gennem stegt efter ca 8 min
Tag kyllingen af panden

Mens kyllingen steger forberedes grøntsagerne

Skær champignon i skiver, løg i tern og hvidløg i små stykker
Hak ca en ½ dl frisk basilikum


Kom nu løg og champignon på panden.
Steg indtil væsken er væk
Kom hvidløg på panden og steg i 1 min
Kom tomatsauce og frisk basilikum på panden og smag til med salt og peber
Gem lidt basilikum til pynt :-)

kog det lidt ind


Find et ovnfad frem og hæld saucen i

Fordel kyllinge filetterne ovenpå tomat saucen

Drys lidt ost over kyllingen og læg 3 skiver peperoni på hver stykke

Fordel cherry tomaterne og feta rundt om kyllinge stykkerne

Kom fadet i ovnen og bag i ca 15 min mens du koger pastaen 


Når fadet kommer ud af ovnen pyntes med det sidste basilikum

Server med et godt stykke brød

VELBEKOMME