torsdag den 18. april 2013

Makronsnitter med butterdej


Det gik vist lige lovlig stærkt da jeg lavede disse snitter, for jeg glemte helt at komme hindbær syltetøj i :-(


Makron snitterne smagte nu alletiders alligevel, og de blev så nydt med en klat syltetøj på toppen istedet for :-) Bundene bliver rigtig lækre og flagede af den gode butterdej

Bunden er min hjemmelavede butterdej med rigtig smør, og det giver altså bare en bedre smag end de plader man køber
Hvis du bruger frosen butterdej skal den lige ligge 20 min ved stue temperatur før den kan rulles ud




Info om retten :



Type :
Makron snitte
tidsforbrug :
  30 min
Metode :
Ovn
Andet  :
Kan laves med hvilken som helst syltetøj eller grød
Antal  :
6 stykker

 


Det skal du bruge :



1 plade butterdej - se HER

syltetøj eller grød
1 æggehvide
25 g flormelis
50 g marcipan
mandler






Sådan gør du :


Pisk æggehviden stiv sammen med flormelis
Pisk marcipanen i


Rul butterdejen tyndt ud på et meldrysset bord til ca 25*25 cm

fold den yderste cm af dejen ind hele vejen rundt

Fordel syltetøj over dejen og derefter marcipan massen
pynt med lidt hakkede mandler

Bag i ca 20 min


Lad snitten køle a på en rist inden den skæres i 6 stykker og nydes 

VELBEKOMME