mandag den 22. april 2013

Kylling i karry


Min datters ønske til hendes mad dag i denne uge var kylling i karry, så det måtte jeg jo lave :-)

Denne version er temmelig børne venlig, så smag lige om du vil have mere karry end jeg har skrevet




Info om retten :



Type :
Kylling med ris
tidsforbrug :
  30 min
Antal personer :
4 personer / 8 portioner

 


Det skal du bruge :



600 g kyllinge filet
4 dl ris
salt

Saucen:
2 løg
2 æbler
1 spsk mild karry
1 tsk Olie
3 dl kogevand fra kyllingen
4 dl mælk
1½ spsk maizena
salt
peber


Sådan gør du :


Start med at sætte risene over og kog dem efter anvisningen på posen
Kom kyllinge fileterne i let saltet vand og kog dem møre.
Mine fik 15 min men det afhænger jo af størrelsen

Mens det koger laves saucen


Skær æble og løg i små fine tern. Jeg skræller ikke æblet

Kom lidt olie i en gryde og svits løg og æbler sammen med karryen i et par minutter
Fisk 3 dl kogevand op fra kyllingen og tilsæt det sammen med mælken
Lad det koge op og simre i 5 min til æblerne er møre
Jævn med maizena

Smag til med salt og peber

Når kyllingen er kogt tages den op af gryden og trækkes fra hinanden med 2 gafler.
Kom kyllingen op i saucen.


Jeg lavede en skål med lidt rosiner ved siden a til at drysse over retten

Server med en god portion gulerods salat :-) Se opskrift HER

VELBEKOMME



Nærings indhold i retten ved 8 portioner uden ris og tilbehør

Retten vejede 1600 g efter tilberedning

                     
Pr. 100 g
tilberedt   
  pr portion
    200 g

I alt
Energi
66 kcal
132 Kcal
1053 kcal
Protein
9,1 g
18 g
145 g
Kulhydrat
5,4 g
11 g
87 g
Fedt
1,2 g
2,3 g
18 g