fredag den 12. april 2013

Banan muffins med rutebiler


Disse muffins er dejlig svampede pga. bananen og med karamel - kakao smag fra rutebilerne.
De kan laves på 30-45 min og kræver kun 2 skåle så der bliver ikke meget opvask :-)











Info om retten :



Type :
Muffins
tidsforbrug :
  45 min - 15 min til dejen + 2 x 15 bagning
hvis du har et komfur med varmluft jo bage 2 plader a gangen = 30 min
Metode :
Ovn
Andet  :
Kan sagtens fryses i op til 3 mdr :-)
Antal kager :
24 stk


Det skal du bruge :

Skål 1 :

360 g mel
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 knsp salt
100 g rutebiler

Skål 2 :
4 dl skyr
1 dl olie
100 g sukker
1 æg
2-3 bananer (200 g)




Sådan gør du :



Tænd ovnen på 200 G alm

Find 2 skåle frem

Skål 1:
Knus rutebilerne
Kom resten af ingredienserne i og rør det godt sammen
Skål 2:
Mos bananen med en gaffel.
Kom resten af ingredienserne i og rør det godt sammen

Hæld det tørre op i det våde

Vend det rundt med en dejskraber til du har en ens masse
Du må ikke ælte for meget for så kommer der for meget luft i dejen


Fordel dejen i formene. De skal fyldes mellem 1/2 og 3/4 dele op
Disse muffins hæver en del op

Bag dine muffins i 15 - 20 min. tjek med en kødnål om de er færdige

Lad dine muffins stå i formen i 20 min efter bagning, så trækker de sig sammen og er lige til at hælde ud af formen.
løsn evt siderne med en kødnål hvis de sidder lidt fast

Stil dine muffins på en bagerist på hovedet og lad dem køle helt a


Opbevar dine muffins i en frostpose

VELBEKOMME



Nærings indhold i kagen ved 24 stk

Kagerne vejede 1175 g efter bagning

                    
Pr. 100 g
 Bagt   
  pr stk
   49 g

I alt
Energi
295 kcal
145 Kcal
3472 kcal
Protein
7,8 g
3,8 g
92 g
Kulhydrat
44 g
22 g
523 g
Fedt
9,8 g
4,8 g
115 g