onsdag den 13. marts 2013

lagkage med mascarpone fyld



Denne kage serverede jeg  til min fødselsdag :-)
Da der var børn og gravide tilstede undlod jeg at komme alkohol i kagen, men det er ellers godt med grand marnier eller bailey enten i flødecremen eller bundene




Info om retten :



Type :
Lagkage med ost og kaffe
tidsforbrug :
  1 time
Metode :
Ovn
Andet  :
Skal helst stå og trække nogle timer inden servering
Antal personer :
8 personer / 12 portioner
Udstyr :
Kagefad, flag og evt lys

 


Det skal du bruge :



Lagkage bunden :


3 æg
120 g rørsukker
70 g hvedemel
35 g maizenamel
½ tsk bagepulver

1 dl stærk kaffe


Fyldet :


500 g Mascarone
3 dl fløde
60 g flormelis


Pynten :


100 g fint hakket hasselnødder

evt 50 g chokolade mocca bønner

Flag og lys

Sådan gør du :


Kagen :

Tænd ovnen på 175 g



Æg og sukker piskes til det er lyst og luftigt. Helst til det har dobbelt størelse



Jeg piskede i 10 min på min maskine 
Bland mel, bagepulver og maizena godt sammen i en anden skål



Sigt melblandingen i ægge blandingen. Vend det forsigtigt sammen med en dej skraber



Smør dejen ud på et stykke bagepapir. Det skal fylde 30 x 30 cm



Bag dejen i 175 g i ca 15 min. kagen skal blive lysebrun, så er den færdig

Fyldet :


Skær kagen ud i 4 lige store strimler (7,5 * 30 cm)






Pisk fløde, mascarpone og flormelis til en luftig creme



Find det fad frem som du vil servere kagen på og læg en strimmel bund på
Pensl bundene med rigelig kaffe :-)




Smør 1/5 del af cremen ud på bunden. Læg næste lag kage ovenpå og tryk dem let sammen
Gentag og slut a med creme på toppen. Smør også siderne med det sidste creme

Pynt toppen og siderne med hasselnødderne



Jeg pyntede også med mocca chokolade bønner og flag



Stil kagen på køl et par timer inden servering


VELBEKOMME



Nærings indhold i kagen ved 12 portioner


                     
Pr. 100 g   
  pr portion

 alt
Energi
345 kcal
420 Kcal
5040 kcal
Protein
5,1 g
6,2 g
75 g
Kulhydrat
22 g
27 g
324 g
Fedt
27 g
32 g
389 g