fredag den 15. marts 2013

Gelato is - mango / banan ispinde


Lækre magnum is med smag af banan. Mango'en kan kun smages, når man bider i alle de dejlige mango stykker som isene er fyldt med :-)



Info om isen :



Type :
Ispinde med mango og banan
tidsforbrug :
  15 min + 30 min
Metode :
Ismaskine
Antal personer :
12 ispinde i magnum størelse
Udstyr :
Blender / ismaskine / isforme

 


Det skal du bruge :




1 portion gelato is - se HER
1 meget moden mango
2 modne bananer


Sådan gør du :



Følg opskriften på grundmassen, men gør sådan når du varmer mælke/fløde blandingen
Skær mango'en i små stykker
Kog kog mango'en sammen med mælk/fløde blandingen

Kom halvdelen af grundmassen i en blender sammen med bananerne. Jeg syntes ikke det gør noget der er mango stykker i de færdige ispinde, så jeg sigtede mango stykkerne fra så de ikke kom med i blenderen, men hvis du vil have isen uden blender du bare det hele

Blendt indtil massen er ensartet


Kør isen på ismaskinen


Hæld isen i formene, og frys i 6 timer får du tager isene ud af formene


Hvis du fryser isen ned i en bøtte istedet for som ispinde, skal du tage isen op 30 min før servering. Vandet i mango'en gør at isen bliver temmelig hård af at være i fryseren

VELBEKOMME



Nærings indhold i isen ved 12 ispinde


                     
Pr. 100 g   
  pr portion

 alt
Energi
97 kcal
97 Kcal
1149 kcal
Protein
3,7 g
3,7 g
44g
Kulhydrat
16 g
16 g
195 g
Fedt
1,9 g
1,9 g
22 g