lørdag den 23. marts 2013

Bøf med champignion sauce



Lavede denne lækre ret her til aften :-)

Rå stegte kartofler, champignion sauce med bacon og champignion
og så nogle dampede bønner og hvidløg flutes som tilbehør


Sammen med en god bøf fåes det ikke meget bedre :-)





Info om retten :



Type :
Bøf med champignion sauce, råstegte kartofler og dampede bønner
tidsforbrug :
  1 time
Metode :
pande
Antal personer :
3 personer / 4 portioner
Udstyr :
3 pander + 1 gryde

 


Det skal du bruge :


Kødet :

3 gode bøffer af inderfilet (500 g)
salt og peber

champignon saucen :

150 bacon
400 g champignoner
Salt, peber
1 brik milda 4 %
1 tsk sennep

Tilbehøret :

300 g frosne bønner




Kartoflerne :

500 g kartofler
2 spsk olie
krydderier efter smag

Hvidløgs flutes - se opskrift HER

Sådan gør du :



Stege tider :
Kartoflerne skal stege i ca 20 min, så afpas fløde saucen og bønnerne efter dette, så det hele bliver færdig på samme tid. 
Jeg brugte 30 min på saucen
Bønnerne tændte jeg for efter 20 min. Det kogte efter 3 min så de blev vel dampet i 8 min
Bøfferne stegte jeg i 3 min på hver side


Find 2 almindelige pander, 1 grill pande og 1 gryde frem


Skræl kartofler og skær dem 1 x 1 cm tern. 
Skyl dem i kold vand og dup dem tørre i et viskestykke


Rens champignion og skær dem i skiver. Drys dem med en smule salt
Skær bacon ud i strimler


Kom bacon'en på en tør pande og steg indtil de afgiver fedt.

Kom kartoflerne og olie på en anden pande og steg ved høj varme i 2 min og skru derefter ned til middel. 


Kom champignion på panden sammen med bacon og steg det indtil de er gyldne

Imens det steger dampes bønnerne


Bøfferne krydres med salt og peber steges efter anvisningen på en grill pande


Skru op for varmen ved kartoflerne hvis de endnu ikke har fået fine stege skorper


Kom sennep og fløde på panden og lad det koge et par minutter. Smag til med salt og peber 


Hvis du så ellers har timet det hele rigtig skulle det hele gerne være klar til servering :-)

VELBEKOMME



Har delt udregningen og i champignion sauce og i kartofler

Nærings indhold i champignion saucen ved 4 portioner

Champignon saucen vejede 570 g efter tilberedning

                     
Pr. 100 g   
  pr portion

I alt
Energi
 96 kcal
137 Kcal
548 kcal
Protein
7,0 g
10 g
40 g
Kulhydrat
 4,5 g
6,3 g
25 g
Fedt
 6,0 g
8,6 g
34 g


Nærings indhold i kartoflerne ved 4 portioner

kartoflerne vejede 410 g efter tilberedning

                    
Pr. 100 g   
  pr portion

 I alt
Energi
 158 kcal
162 Kcal
648 kcal
Protein
2,4 g
2,5 g
10 g
Kulhydrat
 21 g
2,1 g
85 g
Fedt
 7,3 g
7,5 g
30 g