onsdag den 27. februar 2013

Pizza med grøntsags bund


Det er ikke helt det samme som en god langtidshævet pizza dej, men et godt alternativ. Indeholder kun 1/4 Kcal i forhold til min almindelige pizza dej. Det er vel egentlig bare en æggekage med pizza fyld på, men den smager rigtig godt :-)



Det skal du bruge :

1 blomkålshoved
1/2 squash (kan udelades)
3 æg
3 fed presset hvidløg

1/2 dl parmesanost (30 g)

2 tsk salt
3 spsk oregano

Sådan gør du :


Riv blomkål og squash fint enten i en food processor eller på et rivejern


Rør det hele sammen. hvis du bruger food processor smider du bare alt i, ellers må du røre det godt sammen

Kom papir på en bageplade og bred det ud over hele pladen. tryk det godt sammen med hænderne


Bag bunden i 40 min ved 200 grader til den begynder at blive brun og sprød
Hvis du ikke kommer squash i skal den kun bages i ca 15 min, 
for så er der jo ikke nær så meget væske i grøntsagerne


Imens bunden bager kan du forberede fyld efter smag.


Min pizza blev med tomat sauce kyllinge bacon, kartoffel, tomat, mozerella, løg, champignion og chilli


Når fyldet er lagt på bages den yderligere 20 min ved 200 g




Server med en god salat ekstra hvidløg og chilli

VELBEKOMME

Nærings indhold i bunden ved  3 personer uden fyld


pr 100 g er rå vægt inden vandet bages fra. glemte at veje den efter bagning

                    Pr. 100 g   pr person   alt
Energi58 kcal192 Kcal576 kcal
Protein4,9 g16 g49 g
Kulhydrat3,9 g13 g39 g
Fedt2,9 g9,7 g29 g