torsdag den 21. februar 2013

Nutella ispinde


Mit første forsøg med min nye grundopskrift på gelato is. Isen er mere fast i konsistensen end den gamle opskrift, men der er jo heller ingen fløde i den her opskrift så det er nok derfor :-)

Isen kan dog sagtens kugles op direkte fra fryseren, selv efter 5 dage :-)

Prøvede at lave ispinde ud af det meste af denne portion, og det egner isen sig bestemt til.. De var rimelig bløde, uden at de smeltede for hurtigt :-)

Det skal du bruge :

1 portion gelato is - se HER

50 - 100 g nutella
( jeg brugte kun 50 g)





Sådan gør du :


Kom nutella'en i ismassen og kør det på ismaskinen i 30 min


Skrab isen over i en bøtte og kom det i fryseren indtil det skal bruges. min 4 timer når det er lavet på min maskine uden kompressor, men gerne til dagen efter



Lavede disse dejlige ispinde ud af det meste af isen. Det var meningen de skulle overtrækkes med chokolade, men de blev spist inden jeg nåede det :-)

Når isen er kørt på maskinen fordeles den i formene. skrab overskydende is af og kom formene i fryseren..


Efter 6 timer er de klar til at blive taget ud af formen. Jeg plejer at komme dem i en lufttæt bøtte

VELBEKOMME