fredag den 22. februar 2013

Gelato is - Magnum is pinde



Disse ispinde er lavet af en ren vanille is creme. Halvdelen er så overtrukket med mørk chokolade, og den anden halvdel er først vendt i mandel flager også overtrukket med lys chokolade

Det skal du bruge :

1 portion gelato is - se HER

100 g mørk chokolade
100 g lys chokolade
50 g mandler




Sådan gør du :



Kør ismassen på ismaskinen i 30 min

Fordel ismassen i formene, og kom dem i fryseren til isen er helt fast.



Efter 3 timer er de klar til at blive taget ud af formen.

Start med at smutte mandlerne og skær dem i flager, eller gør som jeg der havde en pose mandel flager i skabet fra jul.. MEGET nemmere :-)

Tag halvdelen af ispindene ud af formen og vend dem i mandlerne. Kom isen tilbage i fryseren

Smelt den lyse chokolade og den mørke over vandbad, i hver deres skål


Overtræk de is der er vendt i mandler med lys chokolade, resten med mørk.
kom ispindene i en lufttæt beholder og frys dem til de skal spises :-)

Lad nu være med at gøre som jeg gjorde og varmede chokolade i mikroovnen istedet for over vandbad !!! Den blev for varm så den grynede, og jeg havde ikke mere chokolade så jeg kunne gøre det om.

VELBEKOMME