fredag den 22. februar 2013

Gelato is - Kæmpe eskimo



Kæmpe eskimo lavet i magnum is størelse :-) Kæmpe eskimo'en var sammen med nugger mine ynglings is pinde som barn, så her er opskriften på min egen version, som jeg syntes smager næsten som dem du køber :-)

Det skal du bruge :

1 portion gelato is - se HER

100 g mørk chokolade
solbær syltetøj (1 spsk pr is)




Sådan gør du :


Pres syltetøjet gennem en sigte, så alle bær sorteres fra



Kør ismassen på ismaskinen i 30 min


Fyld formene halvt op med ismasse.
Kom en stribe syltetøj på hver side af pinden


Fyld nu formene helt op med ismasse

Det er nemmere at styre ismassen hvis den kommes i en frostpose og sprøjtes i formen, så bliver sylte tøjet nemlig hvor det skal være :-)

kom formene i fryseren til isen er helt fast.

Efter 3 timer er de klar til at blive taget ud af formen.

Mandlerne skal ikke bruges til denne is


Smelt chokoladen over vandbad

Overtræk ispindene med chokoladen

kom ispindene i en lufttæt beholder og frys dem til de skal spises :-)

VELBEKOMME

NOTE :

Næste gang skal jeg lade være med at varme chokoladen så meget at den gryner :-) også skal der lige arbejdes lidt på solbær cremen så den bliver mere flydende. skal have købt en pose frosne solbær så jeg kan lave den fra bunden og ikke af syltetøj. Ellers en meget god is der næsten smagte som dem man køber :-)