torsdag den 21. februar 2013

Burgere med hakkebøf og blødeløg



Dejlig nem ret, som hurtig kan laves, og som ungerne elsker :-) Løgene og bollerne kom fra fryseren.



Start med at skrælle kartoflerne og lav dem til pommes friter. Jeg bruger køkkenmaskinen. Skyl kartoflerne i rigelig vand et par gange for at få skyllet noget stivelse ud.

Hvis du har en actifry maskine er det så bare at komme dem i sammen med 1 spsk olie og salt, ellers må de jo i ovnen eller friture gryden :-)

Jeg plejer at skrælle 1 kg kartofler til 3 mand. de svinder meget under stegningen


500 g hakket oksekød formes til 5 bøffer, som der laves en fordybning i på midten. Det gør at når bøfferne steges holder de faconen Krydderes med salt, peber og grill krydderi



1 pakke bacon skæres midt over og fordeles på et stykke bagepapir enkeltvis. kom dem i ovnen i 15 min ved 200 g


Der var ikke flere burgerboller i fryseren, så det blev til sandwich brød, men det er jo samme opskrift bare formet anderledes :-)

Se opskriften HER

Når bacon har været i ovnen i 5 min kommer du brødene ind i 10 min


Imens brød og bacon er i ovnen steges bøffer og løg. Løgene kom fra fryseren og skulle bare varmes

Se fremgangsmåde til løgene HER

Steg bøfferne i 3 min på hver side. Jeg bruger en meget varm grill pande uden fedtstof på. Der er rigeligt i kødet (8-10 % fedt). Kom evt en skive ost på bøfferne når de vendes..


Efter 30 min i actifry maskinen ser pommes friterne sådan her ud.. dejlig sprøde :-)


Når baconet er færdig stegt ligges det på fedtsugende papir inden det serveres


Server burgerne med din ynglings dressing og masser og grønt

VELBEKOMME