søndag den 27. januar 2013

Pulled pork



Så skulle det prøves. Dette pulled pork er efter hånden noget man støder på alle steder på nettet. Har smagt det en gang til min søsters fødselsdag, så nu ville jeg selv prøve :-) Havde dog ingen nakkefilet, som de fleste bruger, men der var da nogle koteletter i fryseren.

Det skal du bruge :


Jeg vakuum pakkede kødet
12 timer før jeg skulle bruge det
på den måde trækker krydderierne
helt ind i kødet
  • 4 Koteletter
  • krydderi efter smag
    Jeg brugte :
  • salt
  • peber
  • chilli
  • barbecue krydderi
  • spidskommen
  • rør sukker
Til rømertopf'en
  • vand
  • løg
Tilbehøret
  • Coleslaw salat - se her
  • Burger boller - se her
  • Pommes frites - se her


Sådan gør du :

Dagen før du vil lave pulled pork kommer du krydderi blandingen i en skål, og gnubber koteletter godt ind i blandingen.

Jeg vacuum pakkede så kødet for at få krydderierne godt ind i kødet, men du kan også bare komme  kødet i en frost pose

Det er nu meningen at kødet skal langtids steges, så frem med rømertopf'en :-)

Sæt rømeren i blød i 30 min

Kom derefter 4 løg skåret i ringe og 2 dl vand i. læg kødet ovenpå og stil det i en kold ovn

tænd ovnen på 150 G og giv det 4 timer, eller 6 timer på 110 G

Når tiden er gået tager du kødet ud og trækker det fra hinanden med 2 gafler. Bland evt lidt af stege vandet i hvis det føles tørt. krydder evt med lidt af krydderi blandingen du brugte til kødet

Løggene fra fadet serveres som tilbehør ved siden a sammen med pommes frites

Bollerne varmes i ovnen

Smør bollerne med det du bedst kan lide (Jeg brugte sennep - kæresten brugte miraclewip)

kom coleslaw på og et godt lag kød

VELBEKOMME
Pommes med lidt gulerod og pastinak

Coleslaw salat

Koteletterne efter godt 4 timer i ovnen. Kunne ikke engang tage dem
op af fadet i et stykke :-)