onsdag den 30. januar 2013

Mørbrad fad



Nem aftensmad, som smager rigtig godt. tager ca 15 min at forberede, og så skal den have ca 45 min i ovnen. 



Serveres med ris eller kartoffelmos, dampede grøntsager eller salat og brød

Om retten :

Type: Svinemørbrad i fad
Tid : Ialt 60 min. 15 min forberedelse + 45 min i ovnen
Antal personer : 3 - 4
Pris : ca 80 kr uden tilbehør

Det skal du bruge :

1 svinemørbrad (ca 500 g)
½ pakke bacon i tern (75 g)
2 mellem store løg (150 g)
2 fed hvidløg
1 rød peberfrugt (100 g)
200 g champignon 
1 bøtte milda madlavningsfløde

salt, peber, rosmarin
kulør

Sådan gør du :

Start med at klargøre grøntsagerne


Baconen brunes af i en pande 




Fint hakket hvidløg, løg og peberfrugt tilsættes. 
Peber frugten svitses kort med
Der drysses med salt og peber og blandingen kommes i et  fad.



Champignon svitses på panden og hældes i fadet.



Mørbraden pudses, drysses med salt og peber og brunes på panden, inden den ligges ned i fadet. 















Kom lidt kulør i fløden og ryst flasken godt kog panden a og hæld fløden i fadet 





Derefter passer det sig selv i ovnen i ca 45 min, ved 200 grader. 


Når det er færdigt tages mørbraden op og skæres i  skiver, og anrettes på fyldet igen.. 


Blev serveret med ris og fuccacia brød



VELBEKOMME


Hvis du bruger madlog er opskriften her


Nærings indhold i fadet ved 4 portioner uden tilbehør



                     Pr. 100 g     pr portion
    (358 g)     
 alt
Energi99 kcal356 Kcal1423 kcal
Protein9,8 g35 g140 g
Kulhydrat5,1 g18 g73 g
Fedt2,7 g11 g88 g